adres

10jaar

Wie had ooit gedacht, toen we 10 jaar geleden begonnen met onze Stichting, dat we nog steeds actief zouden zijn. Wij hadden dat niet durven dromen. Waar een toevallige vakantieontmoeting toe kan leiden!!

Natuurlijk gaan er ook dingen niet zoals je hoopt, maar de vele positieve resultaten maken het de moeite waard.

Dat zagen we dit jaar terug in onze eigen gebouwde school. Inmiddels hebben we drie groepen (1, 2 en 3) met officiƫle onderwijzers, naast de kleuteropvang (foto 1, foto 2, foto 3). Er zijn nu lesmaterialen aanwezig (foto 4, foto 5), de kinderen zien er beter uit en het aantal leerlingen blijft groeien.

Geleidelijk aan zullen ze zichzelf kunnen bedruipen.

Onze kostschoolkinderen doen het aardig goed. Helaas zijn 2 van de meiden zwanger geworden en inmiddels bevallen. Soms vallen kinderen om andere redenen af, maar daarvoor in de plaats kunnen we weer andere kinderen helpen. Twee meiden zitten nu in de eindexamenklas. Als ze slagen zullen we kijken of we ze kunnen steunen met een vervolgopleiding.

Dit jaar zijn we teruggegaan naar het Rehabilitatie Centrum voor straatkinderen in Lilongwe (foto 6).

In 2006 en 2008 hebben we daar spullen gebracht die we verscheept hadden met onze container.

Straatkinderen (meer jongens dan meisjes) worden daar opgevangen en leren een vak zoals timmerman, metselaar of coupeuse. Daarnaast wordt, indien mogelijk, gewerkt aan terugkeer in het gezin. Een groot deel verblijft daar permanent.

Wij hebben ze voorzien van nieuwe matrassen (foto 7) en dekens (foto 8), daarnaast gereedschappen om les te kunnen krijgen in timmeren en metselen (foto 9, foto 10, foto 11). Er is daar nog veel te doen, dus we hopen de komende jaren meer steun te kunnen bieden.

Kortom we zijn tevreden met wat we tot dusver hebben kunnen betekenen. 10 Jaar hebben we dit kunnen doen met de steun van vele mensen, bekend en onbekend.

Hoe het begon
2017/18